söndag 16 oktober 2011

Chokladfestivalen!

God morgon! Har precis vaknat och ska snart äta lite
frukost. Igår spenderades dagen på
Nordiska Muséet där chokladfestivalen är :D
Skit kul att jämföra och smaka massa choklad, mums!
Hade egentligen inte behövt köpa med nåt hem för utställarna
proppade ju i en massa ;) Men hem kom i alla fall
choklad från Varhona med choklad från olika ställen, en vit choklad med
mintkrokant, ljus choklad med cappucino, marsipan bröd med pistasch
och päron cognaq, en burk gudomlig hallon och choklad mamelad och en
 bok min pappa köpte ombilar eller någonting :)
Tog lite bilder med min mammas nya Iphone (gissa om jag e avis) :)

 Någon utställning med hattar man kunde rösta på! :) Fast jag röstade
på den brevid men min mamma (som tog den här) glömde den andra :(
"Hon" är gjord i bara choklad :O

 Massa praliner!


 Vet inte riktigt vad det här e men ser mumsigt ut!

 Macarons! Här köpte vi en super god hallon och choklad marmelad :)

 Fanns tre chokladfontäner men jag orkade inte doppa, var JÄTTE
lång kö dit :(

 Påskkycklingar och julgrisar, lite fel tid nu kanske ;)

 Fösta bordet vi besökte, hahah, lite svårt att ta kort utan någons armar
mitt i vägen ;)

En riktigt lyckad dag med familjen :) Men nu ska jag äta
lite frukost och sen ska vi fira min brorsdotter som fyller 6 år :D
Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar