lördag 12 maj 2012

Prickig våningstårta!

God morgon!
Det var länge sen jag skrev nåt på bloggen ju :/ Inge bra!
Men nu har jag i alla fall några bilder på en tårta jag har gjort till mitt
brorsbarn, Caspian. Och jag vågade mig på att göra en våningstårta :) Blev riktigt
bra om jag får säg det själv ;)
Det är vanliga vaniljbottnar med grädde, sylt och vaniljkräm
i tårtan, vilket är underskattat i mina ögon. Chokladganacher
och mousser hit o dit är jättegott men en vanlig prinsesstårta är ju godast! ;)
Och så har jag några bonus bilder på några andra bakverk jag gjort
under min lilla bloggpause.
Men nu ska jag låta bilderna få tala :)

 Det var jättekul att göra rosetten och jag tycker dne pryder sin plats
väldigt bra, jag e väldigt nöjd ;)

 Här är en sachertårta min mamma gjorde till pappas födelsedag.
Dock är de ju jag som gjort dekorationerna.
Då pappa är wordfeud-nörd så var detta ett givet ämne på tårtan ;)

Här är några cupcakes jag gjorde tidigt i våras för att få lite vårkänsla :)
Mina vänner blev glatt överaskade av detta spontana bakprojekt ;)

Har flera andra beställningar i juni. Doptårtor och studentcupcakes bla. :)
Så då ska jag ta massa biler för att kompensera alla
bloggpauser :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar