söndag 10 juni 2012

Cupcakes with love!

Hejsan!
Nu tänkte jag visa er cupcakesen jag gjorde igår till min allra bästa
kompis <3 Det första jag kom och tänka på var körsbärsträd... När vi
var små lekte vi alltid vid en syrenbuske och i den busken stog ett
fint körsbärsträd (visserligen inte ett japanskt men rosa är finare ;))
Så igår skulle vi fira hans födelsedag och eftersom han gillar rosa (och jag,
vem gör inte alltså?) så tyckte jag att ett fint litet körsbärsträd skulle
pryda hans cupcakes :)

Muffinsreceptet finns här men halvera för att få ungefär 15 stycken.

Vitchokladsmörkräm: 15 stycken
200 g normalsaltat smör
100 g vitchoklad
1½ dl florsocker
2 äggulor

Vispa smör och florsocker poröst. Smält chokladen och häll i. Vispa i
äggulorna. Vispa till en slät smet och spritsa på cupcakesen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar