torsdag 20 januari 2011

Recept: Cupcakes!

Vet ni, jag glömde ju att skriva receptet på cupcakesen jag gjorde i måndags :O
Jag skrev väl typ inlägget klockan 10 på kvällen så man får väl ha förståelse
för det :) Jag har så tråkigt för jag e sjuk, har vart det sen i tisdags :(
Kan allt om alla djur nu, efter att ha kollat på Animal Planet mest hela
tiden ;)

Muffinsen kommer från Leilas "a piece of cake" o
frostingen har jag själv komponerat :)


Lemon cupcake: 12 stycken
3 ägg
2, 5 dl strösocker 1 tsk vaniljsocker
100 g smör
1 dl mjölk
3,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
Skal och saft av 1 citron 

Gör såhär:
Vispa ägg, socker och vaniljsocker vitt och  pösigt. Smält smöret, häll i mjölken och blanda det med äggsmeten.  Blanda mjöl, bakpulver och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.  Blanda i rivet skal och saft av citronen.  Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet. Grädda mitt i ugnen, 175 grader, ca 15 minuter.

Nutellafrosting:
200g smör
½ burk nutella
1-2 dl florsocker beroende på smak

Gör såhär:Vispa smöret mjukt. Häll i  nutellan o blanda till en jämn
smet. Blanda i 1 dl florsocker o tillsätt sedan efter smak.
Spritsa på dina muffins när dom svalnat helt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar