söndag 26 september 2010

Bakprylar!

Godmorgon, gick precis upp från mina sköna säng, längtar tillbaka :) Tänkte visa mina bakprylar o verktyg som jag använder. Tänkte också baka nåt bröd till frukost eftersom vi inte har nåt bröd hemma det vill säga att jag får en extra chans o baka, Yeay :) Men recept o bild kommer upp senare. Här e bilderna på baksakerna:
 Muffinsformar från vänster längst upp: Rosa folie, blå med bakverk på,
rosa med vita prickar ( Favorit!), grön rutiga o rosa rutiga :) 

 Spritstyllar från vänster: Bladtyll, hjärttyll, stor blomtyll,
liten blomtyll, liten stjärntyll, liten rundtyll, stor stjärntyll.
Jag använder engångspåsarna till dom färgglada tyllarna
o Wilton-spritspåsen till dom rostfria :)

Strössel från vänster: Silverkulor ( akta tänderna ), choklad strössel
( 4 olika) o rosa strössel ( också 4 olika ) 

Hushållsfärger o smaksättning från vänster: Baby blå, grön, röd, gul
o pepparmint. Rekomenderar inte Dr. Oetkers färger eftersom
man måste ha i så mycket för att det ska bli nån färg. Om
man då gör t.ex maränger ( som inte får ha i sig nån vätska i sig )
förstörda. Den baby blåa är egntligen sockerpastefärg men går lika bra till
annat. Det är som en gelé o är mycket dryg.

Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar