lördag 25 september 2010

Starten o Chocolate cupcakes med Cream cheese frosting!

Hejhej, Nu har jag äntligen kommit igång med bloggen ( efter 2 timmar ) så nu hoppas jag allting funkar :) Snart kommer det upp lite fler inlägg på vad jag bakar o vad jag lagar för nåt. Idag överaskade jag mamma o pappa med Thai nudel-wok med kyckling o smaskiga Chocolate Cupcakes med Cream Cheese Frosting. här är receptet:
Recept på cupcakesen: c.a 10 stycken
Ungstemp. 200 grader
100g margarin
2 ägg
2 ½ dl socker
2 tsk vaniljsocker
5 msk kakao
1 ½-2 dl mjöl
1 tsk bakpulver
½ dl mjölk

 Frosting:
300g Philadelphia ost
2-3 dl florsocker ( efter smak )

Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret. Lägg muffins formarna
på en plåt. Vispa ägg o socker pösigt o tillsätt alla ingredienserna ( även vätskorna )
Fyllformarna till 3/4 o sen skjuts in i ugnen i 15-20 min ( för att
se om muffinsarna är klara kan du stoppa ner en tandpetare. Om det fastnar små blöta
smulor på tandpetaren är dom klara

Vispa philadelphia osten o florsockret ( börja med 2 dl ) tills det blandat
sig väl. Spritsa eller bre på frostingen på cupcakesen ( se till så
muffinsen inte är varm längre ) o dekorera med valfri dekoration. Jag dekorerade med
silverkulor och mörkchoklad flingor. Bon appetite :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar