måndag 27 september 2010

Pasta sallad!

Hallojs!
E riktigt mätt nu :) Jag o syster har precis ätit
pasta sallad med haloumi. E hemma från skolan för att jag känner mig lite
hängig :( Inte bra! Tur att jag redan hade tagit hem läxor o sånt förra
veckan så jag kan jobba med dom nu.

När jag gör pastasallad blandar inte jag allt utan lägger upp
grönsakerna för sig i skålar. Det ser mycket
fräschare ut :) Man kan ju variera pastasalladen o min
favorit e italiensk/grekisk med fetaost, soltorkade tomater o
oliver. Men idag tog jag det jag hade hemma.

Min lilla pastasallad utan sallad ;) Gillar ej grönsallad!

Pastasallad:
sallad
gurka
majs
tomater
haloumi
pasta
paprika
oliver

 Sås:
100g creme fraiche
curry
mango chutney

Sätt på pastavatten o koka pastan efter förpackningens
instruktioner. Skär grönsakerna o lägg i skålar.
Skär haloumin i skivor o stek dom tills dom
blivit gyllenbruna på båda sidorna.

Blanda creme fraichen o mango chutney. Tillsätt
lite curry. Sen e det klart!

Servera eventuellt med en liten baguettebit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar