onsdag 17 november 2010

Yeay, en beställning!

Halloj!
Idag har jag inte gjort nåt speciellt faktiskt, bara vanlig skoldag.
Jag har förresten fått en beställning till en 80-års dag. Dom ska ha dom den 26 alltså nästa fredag :)
Igår ringde min syssling (hon som beställer dom tårtorna, inte fyller år) o berättade hur
många som kommer o lite sånt. Jag får fria händer men jag ska göra 3
tårtor o fikabröd till. Tänkte göra en chokladtårta med ganache,
 lemon curd o gula blommor. Till det blir det nog gula macarons med citron fyllning, mums!
Ska göra lite kakor också. Det ska bli väldigt kul ;)

Har väldigt mycket på gång nu. Ska skissa o måla vaktis rum, e elevrådssekreterare,
sammanställer newbody beställningarna, ska baka (visserligen väldigt kul) o sen dessutom
tandläkarbesök, läxor, prov o utvecklingssamtal. Snark!

Men ha det bra :)

4 kommentarer:

  1. Oj, låter som om det är mycket på gång. Jag hoppas att du hinner med mina tårtor? Det ska bli roligt och spännande att smaka dem, har ju bara hört ryktet.....

    SvaraRadera
  2. Nu e det mesta klart så jag har hela helgen o nästa vecka på mig o baka :)

    SvaraRadera
  3. Mmm, ja,det e en stressig värld. Låter ju jättegott ;)/ Tobbe

    SvaraRadera
  4. sv: ja då, jag skriver nästa gång att jag går me dig ;)

    SvaraRadera