söndag 24 oktober 2010

Cookie dough cake balls - receptet!

God morgon!
Förlåt att jag inte la upp receptet på cake ball´s igår
men jag var såååå trött. Min farfars tomt består av vildvuxna träd o buskar
typ. Så jag bärde träd igår. O fixade lite primitivt fika
därimellan :) Skar sockerkaka med morakniv,
pappers tallrikar o plast bestick. Pappa o jag åkte hem kanske halv två
o bytte skor för mina tygskor var genomblöta o mina fötter kalla :(
Grillade lite korv efter det ;P Finns inget bättre än att grilla
korv på "vintern" om man nu kan kalla det det. SLASK!
Idag ska vi åka till Jober max ( sport butik ) o köpa
gore-tex kängor till mamma som e på rea. Kanske ska köpa vinter
jacka till mig också... o ett par mjukisbyxor ( Mina gick sönder igår
för det stack upp en gigantisk ståltråd från marken. Min
farfar hade lite smått o gott på sin tomt. Div. bildörrar, cyklar,
ved, sparkar osv. Eftersom det e en tomt som ligger typ på
landet så har vildsvinen vart där o bökat... o sen snöslask på det...
det blev riktigt gosigt att gå på... 

Mitt recept e från linneas skafferi men har ändrat på det lite angående
choklad, smör o mjöl.
Cookie Dough Cake Ball´s: 30 stycken
2 ½ dl mjöl
150g smör
1 ½ florsocker
2 tsk vaniljsocker
100g mörk choklad
100g vit choklad

300g choklad
strössel, sockerpastedekoration el. dyl.

Blanda smör o socker. Häll i mjöl o vanljsocker.
Rör ner choklad sorterna o blanda till en kakdeg. Knåda den på
mjölat bakbord för att få den slät o fin. Rulla till bollar o
ställ i frysen en halvtimme.

Smält chokladen. Doppa alla bollar ( lägg i bollen i chokladen o använd
två gafflar för att den ska få choklad överallt ) o sätt eller strö valfri
dekoration på. Obs. Tänk på att chokladen stelnar ganska fort på den kalla bollen
så sätt på dekorationen snabbt. Förvara i kylskåp!

Bild på ev. jacka o mjukisbyxor sen så To be Continued så länge! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar